Process: Uteservering

01 Behovsanalys
02 Budgetarbete
03 Ritningsarbete
04 Offert
05 Tillstånd
06 Produktion och projektplanering
07 Montering

Behovsanalys

Ett nytt uteserveringprojekt innebär ofta en del arbete innan man kommer till ritningsbordet. Vad är ni i behov av? Hur ser era ytor ut? Tidsperiod? Tillstånd? Hur vill ni kunna använda serveringen? Hur ser ert koncept ut så vi kan flytta ut det till utsidan?

01

Budgetarbete

Utifrån ovan framtagen behovsanalys fortsätter sedan arbetet med att gå igenom den förväntade ekonomiska planen. Vad är en rimlig budget för projektet? Vi presenterar ofta cirkapriser utifrån tidigare projekt och de prislistor vi har? När vi hittat en riktning som följer den ekonomiska plan som finns och den behovsanalys som är framtagen är vi redo för nästa steg.

02

Ritningsarbete

Med hjälp av våra grafiska formgivare så kan vi ta fram ett enklare presentationsmaterial med enklare ritningar och referensbilder för att kunna få en känsla över det som vi tillsammans är på väg att skapa. Ett material som man kan visa en kompanjon, sin personal, fastighetsägare eller hyresvärd.

03

Offert

Nu är det skarpt läge. VI har ett projekt med produkter som både funktionellt och visuellt passar väldigt bra. Det är dags för att få fram en skarp offert. Detta brukar medföra ett byggprojektmöte på plats för att gå igenom övriga förutsättningar och detaljer i såväl fasad, underlag och gränsdragningar om vem som ska göra vad.

04

Tillstånd

Efter en godkänd offert så tar vi nu fram skarpa ritningar och handlingarna för de eventuella tillstånd som krävs. Alltifrån ett eventuellt Polistillstånd till ett bygglov.

05

Produktion och projektplanering

Vid produktionsstart så pågår samtidigt arbetet med en montageplanering. Vad går att förbereda? Hur kan vi effektivisera? Vi kopplar in vår byggprojektledare som beroende på hur projektet ser ut kan sköta byggstyrningen med eventuella elektriker och andra arbetsgrupper. Din huvudkontakt i projektet är fortsatt med i processen och kan svara på senaste nytt kring leveranstider och annat.

06

Montering

Våra egna montörer står redo samma dag som produkterna är producerade och levererade. De är väl insatt i projektet och har gått igenom byggprocessen inför så nu ska det bara utföras. Vår montageledare är med från första dag till det att vi kan avetablera och skaka hand på ett riktigt lyckat resultat.

07

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

PS Skylt & Inredning AB använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies